Uroczyste Pasowanie uczniów klasy I na czytelnika biblioteki szkolnej

Tradycją szkolnej biblioteki jest przyjęcie do grona czytelników uczniów klasy I. To uroczyste wydarzenie miało miejsce 11 lutego bieżącego roku.

Głównym celem uroczystości było zachęcenie najmłodszych uczniów do korzystania z biblioteki szkolnej, wypożyczania książek oraz nieustannego rozwijania umiejętności czytania.

Pierwsze spotkanie z biblioteką szkolną to wyjątkowa uroczystość a pierwsze wypożyczenie książki powinno na długo pozostać w pamięci dziecka. A wszystko zaczęło się od pogadanki, z której dzieci dowiedziały się dlaczego warto czytać książki, jak należy o nie dbać, czego nie wolno robić w trakcie czytania.

W czasie spotkania z panią bibliotekarką p. Dorotą Spychał pierwszaki musiały wykazać się znajomością tytułów bajek i bajkowych postaci, z czym poradzili sobie na szóstkę. Następnie zapoznali się z księgozbiorem przeznaczonym dla najmłodszych czytelników, regulaminem biblioteki, sposobem wypożyczania książek oraz prośbami książki.

Po takim wprowadzeniu przyszli czytelnicy złożyli uroczyste przyrzeczenie, że zawsze będą szanować książki, a pani bibliotekarka dokonała pasowania każdego z uczniów. Na pamiątkę uczniowie otrzymali zakładki, które będą im przypominały o tym uroczystym wydarzeniu.

I wreszcie przyszedł czas na wypożyczenie pierwszej książeczki. Na pewno w tym momencie radość nowych czytelników była największa.

Nasi nowi czytelnicy mają już na swoim koncie pierwsze wypożyczone samodzielnie książki.

Po takim wspólnym spotkaniu biblioteka będzie kojarzyła się najmłodszym uczniom z miejscem bezpiecznym, przyjaznym i radosnym, gdzie uczniowie są zawsze mile widziani.

Z wypożyczonymi książkami dzieci wróciły do klasy, gdzie czekała na nich jeszcze jedna niespodzianka. Każdy uczeń pierwszej klasy otrzymał prezent – wyprawkę czytelniczą zawierającą m.in. książkę „Pierwsze abecadło”. To największy tego typu projekt w Europie realizowany od 2017 roku przez Instytut Książki. W tym roku odbiorcami kampanii są pierwszoklasiści, którzy już samodzielnie sięgają po książki i próbują swoich sił w czytaniu.

Projekt angażuje szpitale, biblioteki publiczne oraz szkoły w promocję rodzinnego czytania, która przynosi dzieciom wiele korzyści m.in. budowanie silnych więzi z rodzicem, opiekunem a także wspieranie ich rozwoju psychicznego i fizycznego. Dzieciom, którym czytano od najmłodszych lat, łatwiej przychodzi nauka, a w dorosłym życiu łatwiej sobie radzą z różnego rodzaju wyzwaniami.

Dodano 11.02.2021